måndag 18 maj 2009

Hemma igen..

Ja då var man hemma igen efter en trevlig helg i Göteborg..
Vi åkte vid middagstid i fredags för att även göra ett stop på vägen och hämta min dotter hos hennes pappa. Gustav var så lycklig över att vi skulle hämta storasyster att han inte hade tid/lust att sitta still i bilen..



När vi kom fram till min dotter så blev vi bjudna på kaffe och fika och det var väldigt trevligt. Det är så skönt att relationen mella mig och Xet är utan problem och att vi kan umgås och vara och ha trevligt tillsammans. Tyvärr finns det allt för många som inte kan se varandra utan att börja bråka.

När vi väl kom upp till Gb så hade båda barnen somnat i bilen.. Så vi fick en chans att sträcka på benen innan vi fixade nycklen till vår stuga. Vi var klara och inflyttade inna mina svärföräldrar och min sambos brödrar kommit. Så när de kommit så blev det lite kaffe och smörgås inna vi fick leta reda på en mat butik och handla lite till de kommande dagarna medans killarna stack iväg för att hämta sina saker inför Göteborgsvarvet.

På lördagen fick vi tyvärr byta stuga då det var problem med våran men det är ju tyvärr sådant som kan hända. Dagen började annars med strållande sol och löfte om en varm dag. Medans vi väntade på sambons storasyster och familj så började killarna göra sig klara inför loppet.

Vi tog bussen in till Gb. Något som lille man tyckte var väldigt spännande.
Vi gick upp till start området och bestämde träffpunkt när alla tre sprungit klart. sedan gick jag med mina barn och letade upp en plats där vi skulle kunna tillbringa de ca tre timmarna på. Vi hittade en riktigt bra plats i lite lagom skugga och väldigt bra utsikt över de löpare som är på väg mot upploppet. Så där satt vi och väntade..

Vi såg en hel del intresannta utstyrslar bland de springande.. Det var lite kul.

Jag och barnen såg sambon och en av hans brödrar på väg in på upploppet och de såg ganska frächa ut för att ha sprungit 21km.

När allt var avklarat så var det bara att gå tillbaka till bussen och åka tillbaka till våra stugor där det blev pizza till kvällsmat och lite lagom slö tittande på slager.. Vet knappt vem som vann..

Söndagen så var det pakning och städning av stugorna medans barnen var på lekplatsen allt var snabbt avklarat på ca en timme.. Sen bar det av hem igen.

5 kommentarer:

glaha sa...

Så härligt kort du fått på barnen, sovandes i bilen....det vill jag se skrappat=)) Kan förstå att du haft en härlig helg. Jätte kul när man gör något tillsammans.

Nu tycker jag det är dags att bli utbjuden till torekov på hustitt....

Unknown sa...

Låter som om ni har ahft en underbar helg!! åååh så vacker bild det blev på båda barnnen!! Annars allt bra? Ha det gott!

Ulla sa...

Då har du haft en riktigt härlig helg....

Karin sa...

Kul att komma iväg lite....Vilka söta små du har! Hoppas att vi ses snart, det var längesedan?!

Lena Svensson sa...

Skönt att höra att ni hade det bra. :) Inte så lite avis... men lillan blev lottad till November månads bebis och det var trevligt på Getterön.

Award

Award

Award

Award
Min första award.. :)

Award

Award
Har även fått den tillbaka av syrran